Programma & cursusaanbod

In onderstaande agenda vind je het complete programma en cursusaanbod van de Bibliotheek Gouda.

Resultaat 81 - 90 (van 523)

• do 16 mei Spreekuur IDO Van Noord Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | Elke week | Van Noord, Lekkenburg 1 in Gouda

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken? Kom langs in de bibliotheek Gouda. Wij zijn een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) en helpen je graag.

• do 16 mei Taalhuisspreekuur Chocoladefabriek Bekijk details

Van 18:30 tot 19:30 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

Het Taalhuis helpt je bij het leren van de Nederlandse taal. Ook helpen we je met computers en internet.

• do 16 mei Kinderboekencafé Bekijk details

Van 19:30 tot 21:00 | Steenlandzaal in de Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

Ben je leerkracht en/of (volwassen) kinderboekenliefhebber? Kom naar het Kinderboekencafé! We nodigen geregeld kinderboekenauteurs, illustratoren en andere inspirators uit die vertellen over hun werk, maar natuurlijk bieden we ook ruimte om tips en ideeën met elkaar te delen.

• vr 17 mei Ontmoetingscafé in de Chocoladefabriek Bekijk details

Young adults, colleagues on break from work. Friends meeting, coworkers communication, friendly conversation. People drinking coffee and talking. Vector isolated concept metaphor illustration Van 10:00 tot 12:00 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20

• vr 17 mei Bieb voor de kleintjes in Van Noord Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | Elke week | Van Noord, Lekkenburg 1 in Gouda

Om taal te leren zijn kinderen afhankelijk van wat ze om zich heen horen. Hoe meer er thuis gepraat wordt, hoe groter de woordenschat van kinderen. De woordenschat heeft weer invloed op latere leesprestaties. Voorlezen is een uitstekende manier om kinderen kennis te laten maken met taal.

• vr 17 mei Cursus omgaan met Windows Bekijk details

Aging, retirement, career and employment concept. Portrait of attractive Caucasian female CEO in her sixties working at desk in front of open computer, sitting by window, enjoying her occupation Van 10:00 tot 12:00 | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20

De wereld wordt steeds digitaler en steeds meer gebeurt met een computer. In deze cursus leer je vanaf het echte begin werken met een computer.

• vr 17 mei Taalcafé in de Walvis Bekijk details

Van 20:00 tot 21:30 | Elke week | De Walvis, Walvisstraat 1 in Gouda

• ma 20 mei Taalcafé Bekijk details

Young adults, colleagues on break from work. Friends meeting, coworkers communication, friendly conversation. People drinking coffee and talking. Vector isolated concept metaphor illustration Van 10:00 tot 11:30 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

De Nederlandse taal is moeilijk. Door veel te oefenen met spreken en lezen gaat het steeds beter. Ook helpen we je met computers en internet.

• di 21 mei Bieb voor de kleintjes in kinderbibliotheek Oosterwei Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | Elke week | Kinderbibliotheek Oosterwei in het Nelson Mandela Centrum, Bernadottelaan 79

• di 21 mei Spreekuur IDO Chocoladefabriek Bekijk details

Van 13:00 tot 15:00 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda