Milo Schoenmaker nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Bibliotheek Gouda

Gepubliceerd op: 17 oktober 2019 14:38

De Bibliotheek Gouda krijgt per 15 januari 2020 een nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht: Milo Schoenmaker. Schoenmaker mag met recht een bekende Gouwenaar genoemd worden, hij was van 2012 tot begin dit jaar burgemeester van Gouda. Hij is momenteel werkzaam als bestuursvoorzitter van het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers).

De bibliotheek is verguld met de komst van Schoenmaker. De Raad van Toezicht en de directeur-bestuurder verheugen zich op de samenwerking: We vinden het geweldig dat Milo onze voorzitter wordt. Hij heeft affiniteit met het werk dat we doen en onderschrijft het belang van een stevige bibliotheek voor de lokale gemeenschap. Hij kent de ontstaansgeschiedenis van de Chocoladefabriek en is enthousiast over de toekomstige ontwikkelingen.

Milo Schoenmaker: ik heb vóór de verbouwing in het nog lege pand gestaan en de hele ontwikkeling van de bibliotheek meegemaakt. De Chocoladefabriek heeft zich een belangrijke plaats in de Goudse samenleving verworven. Het is een ontmoetingspunt, een plek voor ontwikkeling, voor jong en oud, op meerdere locaties en straks met nog meer partners. Ik heb er veel zin in om daar vanuit de Raad van Toezicht aan bij te dragen.