Stadsdichtersverkiezing

Gepubliceerd op: 9 september 2022 20:11

Ben jij de nieuwe stadsdichter 2022-2024?

In november 2022 kiest Gouda voor de komende twee jaar de nieuwe stadsdichter. Voor de elfde maal kunnen dichters uit Gouda meedingen naar deze eervolle titel. Als stadsdichter van de gemeente Gouda maak je één keer per maand een gedicht met daarin jouw reflectie op de stad of op de actualiteit.
Heb jij die mooie woorden, harde klanken en kritische noten over voor de stad van kazen, stroopwafels en pijpen om deze te bedichten, te poëtiseren of te bezingen? Voel jij je vrij om met jouw gedichten voor het voetlicht te treden, voor een groot of klein publiek en onder de kerstboom bij Gouda Bij Kaarslicht? Vind je het leuk om eervol beloond te worden met zo’n kaas of met een doos stroopwafels en uiteraard met applaus? Woon je in Gouda en ben je 18 jaar of ouder? Dan ben jij misschien de elfde stadsdichter!

4 november: voorverkiezing in de TheaterBakkerHeij

Op vrijdag 4 november om 20.00 uur wordt in de TheaterBakkerHeij te Gouda de voorverkiezing gehouden, waar drie finalisten gekozen zullen worden. De jury bestaat uit Afifa Chouchane, Bart Jansen en Corie Grootendorst.

19 november: finale in de Chocoladefabriek

Op zaterdag 19 november om 15.00 uur dingen de finalisten tijdens de eindverkiezing in de Chocoladefabriek naar de titel Stadsdichter van Gouda. Deze twee grote bijeenkomsten worden zoals altijd feestelijk ondersteund door muzikale acts en zijn voor het publiek gratis toegankelijk! De jury bestaat uit Klara Smeets, Annemiek Engelen-Nab en Thierry van Vugt.

Meer informatie en aanmelden

Meld je aan door het formulier in te vullen op stadsdichtersgouda.nl. Dat is de eerste stap. De tweede stap is het inleveren van drie gedichten, waarvan tenminste één stadsgedicht. Dat kan onmiddellijk, maar ook later, tot uiterlijk 20 oktober. Daarmee is je inschrijving afgerond.

Ga naar stadsdichtersgouda.nl