Taalhuis en Rabobank starten DigiMaatje: samen digitaal op weg

Gepubliceerd op: 20 februari 2023 10:59

Internetbankieren lastig? Hoe werkt de bank-app op de smartphone eigenlijk? Digitaal betalen als je een bloemetje bestelt? Het leven wordt steeds digitaler. Op 1 maart 2023 starten de DigiMaatjes: een samenwerking tussen Rabobank Gouda en het Taalhuis Gouda. Samen willen ze de mensen in Gouda digitaal vaardig(er) te maken

Digimaatjes, wat zijn dat?

DigiMaatjes zijn digitaalvaardige medewerkers van de Rabobank die vrijwillig klaarstaan voor mensen die online beter hun weg willen leren vinden. De mensen worden persoonlijk begeleid. Zij krijgen zo in een veilige, vertrouwde omgeving de mogelijkheid om te oefenen met bijvoorbeeld digitale bankzaken. Digitaal meedoen is dus zowel praktisch als fijn. Het vergroot de zelfstandigheid van inwoners en daarom werkt de Rabobank er graag aan mee.

Waar helpt een DigiMaatje mee?

Een DigiMaatje helpt je op weg en ondersteunt. De een-op-eenhulp wordt gedurende een afgesproken periode een keer per twee weken gegeven. De hulp is gratis. Je hoeft geen klant te zijn van de Rabobank.

Hoe kun je je aanmelden?

Aanmelden kan bij het Taalhuis Gouda.

• Bel of app naar 06 – 51 82 93 63
  • Stuur een bericht naar taalhuis@bibliotheekgouda.nl
  • Kom langs bij het inloopspreekuur in de bibliotheek aan Klein Amerika 20. Dat kan op dinsdag tussen 13.00 uur en 15.00 uur. Of op donderdag tussen 18.30 uur en 19.30 uur

Vertel daarbij je naam, telefoonnummer, e-mailadres en wat je graag wilt leren. Dan neemt een DigiMaatje daarna contact op om af te spreken.