Vrienden van de bibliotheek Gouda

Gepubliceerd op: 19 november 2020 15:26

Twee weken geleden belde de Voedselbank ons. Of er wellicht nog cadeaulidmaatschappen te vergeven waren? Die zouden namelijk zeer welkom zijn. En ja, gelukkig konden we via de Voedselbank opnieuw 15 lidmaatschappen weggeven. In totaal zijn het er tot nu toe 35. Zou het niet fantastisch zijn als we daar met zijn allen 50 exemplaren van konden maken? Een extra steuntje of attentie voor mensen in financiële nood.

We hebben elkaar weinig of niet gezien in 2020. Terwijl er zulke leuke plannen waren voor jullie: een rondleiding op de nieuwe locatie Van Noord; een presentatie op de tweede verdieping van de Chocoladefabriek, onder meer over de nieuwe Techwerkplaats; een VR-beleving in de verbouwde Jeugdwerkplaats. We hadden er heel veel zin in. De lockdown(s) en andere coronamaatregelen gooiden roet in het eten.

Maar we hebben het hier over uitstel, geen afstel. En zodra het kan, worden jullie als eerste uitgenodigd om ‘achter de schermen’ te komen kijken. Beloofd. En natuurlijk gaan we zodra het kan ook weer een Vriendenavond organiseren. Dan kunnen we vertellen over wat we allemaal gedaan hebben dit jaar, en over onze toekomstplannen. En kan ik iedereen persoonlijk bedanken voor de bijdrage. Dat blijft dit jaar bij deze virtuele groet, die ik namens al mijn collega’s uit: HEEL VEEL DANK VOOR JULLIE BIJDRAGE EN BETROKKENHEID BIJ DE BIBLIOTHEEK. En we hopen van harte dat de vriendschap voort mag duren.

Voor vrienden die hun lidmaatschap nog niet verlengd hebben, maar dat wel willen doen: kijk nog een keer op onze site wat het gemakkelijkst is. Een gift aan een culturele instelling levert ook jaarlijks belastingvoordeel op. Naast de cadeaulidmaatschappen, hebben we ook een geldbedrag ontvangen voor het Taalhuis, waarvoor we nieuwe folders hebben kunnen laten maken. En voor de VoorleesExpress is een aantal prentenboekjes aangeschaft. Jullie donaties zijn onmisbaar voor onze extra inspanningen voor kwetsbare Gouwenaars. Ik zou het volgende willen voorstellen. Voor elke gift voor de Voedselbank, legt de bibliotheek er een cadeaulidmaatschap bij! Ik hoop van harte dat we vóór de kerst dan nog eens 30 mensen blij kunnen maken. Dat laten we natuurlijk voor de jaarwisseling nog weten. In de tussentijd wens ik iedereen een coronavrije gezondheid en veel leesplezier. Want als iets zich heeft bewezen dit jaar, is het wel dat ‘reizen in je hoofd’ onder alle omstandigheden door kan gaan.

Hartelijke groet,
Erna Staal

Meer weten of vriend worden?