Programma & cursusaanbod

In onderstaande agenda vind je het complete programma en cursusaanbod van de Bibliotheek Gouda.

Resultaat 101 - 110 (van 516)

• vr 31 mei Cursus omgaan met Windows Bekijk details

Aging, retirement, career and employment concept. Portrait of attractive Caucasian female CEO in her sixties working at desk in front of open computer, sitting by window, enjoying her occupation Van 10:00 tot 12:00 | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20

De wereld wordt steeds digitaler en steeds meer gebeurt met een computer. In deze cursus leer je vanaf het echte begin werken met een computer.

• 01 jun t/m 19 jun Thriller Weken Bekijk details

1 juni 2024 t/m 19 juni 2024

Thrillers zijn razendpopulair op vakantie. Daarom staat 1 t/m 19 juni 2024 in het teken van spannende boeken. Thrillseekers halen hun hart op, want de beste spannende boeken vind je natuurlijk in de bibliotheek, op de pallets bij de ingang van de Chocoladefabriek.

• za 01 jun BoekStartdag Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00

Op zaterdag 1 juni is het BoekStartdag! We organiseren van 10.00 uur tot 12.00 uur een activiteit in de Chocoladefabriek voor baby's waarbij we onder andere voorlezen. Als je baby nog geen lid is van de bibliotheek, kun je hem of haar meteen inschrijven. Je krijgt dan een BoekStart-koffertje mee met een mooi boekje en voorleestips.

• zo 02 jun Gouda Maakt Toekomst Bekijk details

Van 12:00 tot 19:00 | GOUDasfalt

Gouda Maakt Toekomst laat zien dat er veel (Toekomst)makers zijn die voorop lopen richting een duurzame toekomst. Het gratis festival werd in 2022 voor het eerst georganiseerd door een ambitieus team vrijwilligers. Door de enthousiaste reacties en het overweldigende aantal bezoekers van afgelopen editie, kwam de organisatie begin 2022 bij elkaar om nieuwe plannen te smeden voor 2023. Het festival is van en voor iedereen, jong en oud in alle kleuren en uit alle hoeken van Gouda en daarbuiten.

• ma 03 jun Taalcafé Bekijk details

Young adults, colleagues on break from work. Friends meeting, coworkers communication, friendly conversation. People drinking coffee and talking. Vector isolated concept metaphor illustration Van 10:00 tot 11:30 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

De Nederlandse taal is moeilijk. Door veel te oefenen met spreken en lezen gaat het steeds beter. Ook helpen we je met computers en internet.

• di 04 jun Bieb voor de kleintjes in kinderbibliotheek Oosterwei Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | Elke week | Kinderbibliotheek Oosterwei in het Nelson Mandela Centrum, Bernadottelaan 79

Om taal te leren zijn kinderen afhankelijk van wat ze om zich heen horen. Hoe meer er thuis gepraat wordt, hoe groter de woordenschat van kinderen. De woordenschat heeft weer invloed op latere leesprestaties. Voorlezen is een uitstekende manier om kinderen kennis te laten maken met taal.

• di 04 jun Spreekuur IDO Chocoladefabriek Bekijk details

Van 13:00 tot 15:00 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken? Kom langs in de bibliotheek Gouda. Wij zijn een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) en helpen je graag.

• di 04 jun Inloopspreekuur digitale vragen in de Chocoladefabiek Bekijk details

Van 13:00 tot 15:00 | Elke week | De Chocoladefabriek, Klein Amerika 20

Heb je een vraag over je computer, tablet of smartphone?

• di 04 jun Taalhuisspreekuur Chocoladefabriek Bekijk details

Van 13:00 tot 15:00 | Elke week | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

Het Taalhuis helpt je bij het leren van de Nederlandse taal. Ook helpen we je met computers en internet.

• wo 05 jun Avond over de verkiezing van het Europees Parlement Bekijk details

5 juni 2024 | Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 in Gouda

Op 6 juni is de verkiezing van het Europees Parlement. Op 5 juni organiseren we in de Chocoladefabriek een avond hierover met onder andere Ivo van de Wijdeven. Hij is historicus en analist. Hij adviseerde jarenlang de minister-president en voorziet media als RTL Nieuws, VPRO OVT, NRC, Historisch Nieuwsblad en Clingendael Spectator van heldere uitleg. Eerder schreef hij De rafelranden van Europa, De spoken van Visegrád en De nieuwe rafelrand van Europa.

Paginanavigatie